Kenapa Kena Sertai Projek Blog Mega 2.0

 Assalamualaikum ๐Ÿ˜Š๐Ÿ’•

Seumur hidup Lin, ini lah buat pertama kalinya Lin menulis di blog. 


Semua ni bermula setelah Lin join class kelolaan master Norita & master salwa zeyn. Mereka ini merupakan master hebat dalam shaklee yang sudah berpengalaman lebih 20 tahun dalam bisnes Shaklee.


Pada mulanya, Lin diberitahu kelas ni adalah untuk ajar kita naikkan engagement di media sosial, seterusnya untuk dapatkan sale daripada customer.


Kita ni orang bisnes mestilah fikir nak cari customer, nak buat sale je kan๐Ÿ˜…. Lin ingatkan master nak terus ajar tips or trick untuk dapatkan sale, rupa-rupanya Lin silap.


Master salwa lebih tekankan tentang pentingnya untuk kita naik di Search Engine (contohnya carian di google).


SEO ni penting dalam penulisan untuk mudah orang temui artikel kita. Kalau tiada elemen-elemen SEO dalam penulisan ni, ibarat kita menulis dengan syok sendiri sebab robot google sukar untuk push artikel kita untuk ditemui oleh orang ramai.


Buat penat je tulis panjang lebar, tapi tiada siapa pun yang baca. So, nampak tak betapa pentingnya SEO dalam penulisan?๐Ÿ˜


Untuk sertai ๐—ฃ๐—ฟ๐—ผ๐—ท๐—ฒ๐—ธ ๐—•๐—น๐—ผ๐—ด ๐— ๐—ฒ๐—ด๐—ฎ ๐Ÿฎ.๐Ÿฌ ni ada syarat yang telah ditetapkan. Syaratnya kami perlu menulis di blog.


Masa ni lin dah pelik dah, apa kaitan SEO dengan Blog? Masih relevan lagi ke penulisan blog ni?


Selepas dengar penjelasan Master Salwa, barulah Lin sedar, bahawa Penulisan blog ni bukanlah satu cara yang ketinggalan zaman. Ianya masih relevan sampai sekrang ni.


Buktinya?


Contohnya kita nak mencari info tentang sesuatu, pasti kita akan cari di google kan?


Di situ terdapat banyak sangat info dari blogger-blogger sama ada yang masih aktif menulis ataupun sebaliknya.


So, di sini dah terbukti bahawa medium blog ni masih relevan. Info yang kita tulis diblog itu akan kekal & tetap ada di blog dalam jangka masa yang panjang. Bermakna, penulisan blog ni masih relevan sampai sekarang ni๐Ÿ˜.


Maka, master norita & master Salwa mengajak kami untuk sertai ๐—ฃ๐—ฅ๐—ข๐—๐—˜๐—ž ๐—•๐—Ÿ๐—ข๐—š ๐— ๐—˜๐—š๐—”๐Ÿฎ.๐Ÿฌ. Dalam tu nanti kami akan diajar secara detail bagaimana untuk kita mudah dijumpai di "Search Engine" dan seterusnya mudah untuk mendapat customer & kembangkan bisnes kami melalui blog.

Class Pengenalan & Briefing Teknik SEO


Paling best, ilmu yang akan diajar tu boleh dipraktikkan di platform atau sosial media yang lain juga tau๐Ÿคฉ


Tanpa berlengah, Lin terus bersetuju untuk join program ni. Bukan semata-mata untuk dapatkan sale, tetapi untuk berkongsi info kesihatan, kecantikan & Bisnes shaklee melalui penulisan di blog Lin.


Sebenarnya, Lin bukanlah dowline master-master hebat ni. Kami adalah dari group or team yang berbeza tetapi mereka tetap berbesar hati nak berkongsi ilmu yang mahal ni.


Inilah salah satunya kehebatan & keunikan bisnes Shaklee. Kami tetap bersatu untuk kembangkan Bisnes Shaklee & sebarkan tentang kesihatan melalui produk Shaklee.


Banyak lagi perkara yang menarik dalam Komuniti Bisnes Shaklee ni. Lin akan share disini ya๐Ÿ˜


Sekian saja untuk kali ini, Lin harap Lin dapat sebarkan sedikit sebanyak info kepada kalian. Semoga bermanfaat ๐Ÿ’•


ingat Shaklee, ingat Lin tau๐Ÿ˜


Lin

012-7476395

Founder Unstoppable Fighters

COD Shaklee KL& Ipoh

 #blogmegashaklee #shakleethrive2023 #shakleetriumph2023 #pengedarshakleekl #pengedarshakleesentul #shaklee2023 #setkurusshaklee #setslimmingshaklee #carabuatIF #caraintermittentfasting #kebaikanintermittentfasting





Comments

Popular Posts