Tips Kurus Dengan Cepat

    

Wahhh... tengok tajuk je mesti ramai yang teruja kan 😝. Kali ni Lin nak share Tips Kurus Dengan Cepat secara sihat tau. Bukan dengan ubat kurus yang belum tentu selamat dan berkesan tu😁.

Sekarang ni dah macam-macam jenis diet ada. Kita boleh pilih atau cuba mana-mana cara yang kita rasa sesuai. Paling penting, kena jaga pemakanan dan disiplin. Kalau follow tips yang Lin share dibawah ni, confirm korang boleh kurus dengan cepat.


1. KURANGKAN PENGAMBILAN KALORI

Jumlah kalori yang kita ambil setiap hari adalah perkara paling penting sekali. Kalau kita ambil kalori lebih atau kurang dari yang sepatutnya badan kita perlukan, proses pembakaran lemak akan jadi perlahan. 

Boleh cuba amalkan makan suku-suku separuh dan kira jumlah kalori sebelum makan. Boleh guna mana-mana apps dari Google Play atau App Store untuk memudahkan kiraan kalori dan BMI.

Cuba untuk mulakan hari dengan sarapan rendah kalori. Contohnya seperti pengambilan protein shake sebagai pengganti makanan. Ini akan memudahkan untuk kita kawal pengambilan kalori sepanjang hari tersebut.

Buang tabiat suka mengunyah makanan ketika menonton TV. 

Elakkan makanan dan minuman manis.


2. CUBA AMALKAN INTERMITTENT FASTING

Di samping kita jaga pengambilan kalori, boleh cuba sekali diet Intermittent Fasting. Intermittent Fasting ni diet cara berpuasa. Kita hanya boleh makan pada waktu tertentu sahaja. Tapi Intermittent Fasting ni ada keburukan dia juga tau. Boleh baca tentang Intermittent Fasting di sini.

Disebabkan ruang masa makan yang terhad, secara tak langsung kita lebih mudah untuk kawal pengambilan kalori. Yang penting, kena disiplin tau πŸ˜€.


3. MINUM AIR KOSONG SECUKUPNYA, ELAKKAN AIR DAN MAKANAN MANIS

Untuk dapatkan proses pembakaran lemak yang pantas, badan kita perlu ada tahap metabolisma yang tinggi. Salah satu cara nak tingkatkan metabolisma adalah dengan minum air kosong secukupnya setiap hari. Untuk lebih mudah faham, lemak perlukan air untuk dibakar.

Extra tips, minum 500ml air kosong sebelum makan. Haaa bila perut dah kenyang minum air, selera nak makan pun kurang la, lebih mudah untuk kita kawal pengambilan kalori.


4. KURANGKAN KARBOHIDRAT, LEBIHKAN PROTEIN.

Makanan tinggi protein lebih baik berbanding karbohidrat. Protein juga boleh buat kita rasa kenyang lebih lama. Boleh gantikan makanan tinggi protein dengan sayuran rendah karbohidrat dan ambil sumber protein kurang lemak seperti ikan dan ayam.


5. MAKAN MAKANAN SEBENAR, BUKAN MAKANAN DIPROSES

Makanan yang dah diproses seperti sosej, nugget dan makanan dalam tin ni tinggi kalori dan kandungan garam. Kita juga akan cepat rasa lapar.


6. TERUS KEKAL AKTIF DAN BERSENAM 

Kalau tak sempat nak bersenam, boleh cuba tukar gaya hidup kepada gaya hidup yang lebih aktif. Contohnya, banyakkan pergerakan seperti berjalan, mengemas kawasan rumah dan sebagainya.


TIPS TAMBAHAN

Untuk lebih memudahkan dan mempercepatkan proses turunkan berat badan, boleh tambah supplement sebagai makanan tambahan. Tapi kena pastikan ianya selamat dan terbukti berkesan. Bukan sekadar viral semata-mata tauπŸ˜€

Dalam Shaklee memang ada beberapa produk yang sesuai untuk bantu proses turunkan berat badan. Dah ramai yang berjaya turunkan berat badan dengan Set Kurus Shaklee ni. Boleh baca selanjutnya di sini.


Apa yang ada dalam SET KURUS SHAKLEE ni?

Set Kurus Shaklee


Protein shake shaklee semuanya rendah kalori. Boleh bantu kita untuk kawal pengambilan kalori, kawal selera makan sebab ianya kenyang lama dan protein boleh bantu bina otot supaya otot tak menggelebeh selepas kurus.

Fat Burner Shaklee ada Omega Guard dan Lecithin. Kedua-dua produk ni berfungsi untuk bakar lemak dalam badan. Omega guard untuk bakar lemak tepu yang ada dalam badan, Lecithin untuk pecahkan lemak untuk lebih mudah dibuang melalui proses pembuangan.

Last sekali kita ada produk untuk detoks. Kenapa perlu detok? Usus yang kotor akan menyebabkan usus gagal serap segala nutrisi yang masuk dalam badan kita. Rugila kita makan macam-macam tapi badan tak dapat apa-apa khasiat sebab segala nutrisi yang baik tu dah melekat pada kotoran di dinding usus kita.



Akhir sekali, nak kurus ni kena disiplin. Niatkan kita nak kurus untuk jaga kesihatan, untuk lebih mudah beribadah & bekerja.

Nak dapatkan SET KURUS SHAKLEE dengan harga terbaik boleh contact lin 012-7476395 ye 😁

COD Shaklee Sentul
COD Shaklee KL


#nextlevelblogging
#shaklee2023
#shakleetriumph2023
#shakleethrive2023
#tipskurus
#setkurusshaklee




Hubungi Lin untuk :
KONSULTASI PERCUMA,
HARGA PRODUK TERBAIK DAN
PELUANG BISNES BERSAMA SHAKLEE

Whatsapp : 012-7476395
Facebook: Lin Abu Bakar
Instagram: noorazlin_ab
Catalog Shaklee : lin.shaklee













Comments

Popular Posts